תפריט

דברו איתי

Contact Us

קנייה ומכירה של נדל״ן

קנייה ומכירה של נדל״ן

קנייה או מכירת נדל"ן בישראל כרוכה בהבנה בהיבטים משפטיים שונים על מנת להבטיח עסקה חלקה ובטוחה. הבנת כלל החוקים והתקנות המסדירים עסקאות נדל"ן היא חיונית כדי להגן על הזכויות והאינטרסים שלך. 

במאמר זה נספק לכם סקירה של השיקולים המשפטיים המרכזיים הכרוכים בקנייה ומכירה של נדל"ן בישראל.

המשך קריאה>>

בעלות:

בישראל, הבעלות על הקרקע יכולה להיות רשומה במקומות שונים: לשכת רישום המקרקעין, רשות מקרקעי ישראל, חברות משכנות כגון חלמיש, עמידר ועוד. לפני רכישת נכס, חשוב לוודא את מצב הבעלות בנכס וכי הוא נקי מכל זכויות צד ג'. יש לערוך בדיקה יסודית כדי לוודא שלמוכר יש זכות ברורה וסחירה ואין שעבודים, עיקולים וזכויות צד ג' בנכס.

ייצוג משפטי:
התקשרות עם עורך דין מקרקעין המתמחה בעסקאות נדל"ן מומלצת מאוד בקנייה או מכירה של נכס. מדובר בעסקה במיליוני שקלים בה מעורבים בה הרבה מאוד צדדים ואינטרסים שונים: מוכר, קונה, בנקים למשכנתאות, רשות המיסים, רשויות מקומיות, דיני חוזים, מקרקעין מיסים ועוד. עורך דין מיומן המתמחה בתחום ידריך אותך בתהליך המשפטי, ינסח את החוזים, יבטיח עמידה בחוקים ובתקנות הרלוונטיים ויגן על האינטרסים שלך. עורכי הדין גם יסייעו בפתרון כל בעיה משפטית שעלולה להתעורר במהלך העסקה.

הסכם רכישה:
הסכם הרכישה, הוא חוזה משפטי מחייב בין הקונה למוכר המתאר את תנאי המכירה. הסכם זה צריך לכלול פרטים רבים מאוד מעבר לפרטים הבסיסיים של מחיר הרכישה, תנאי תשלום, תיאור הנכס, תאריך מסירה, במטרה לצפות פני עתיד ולאפשר את העברת הבעלות בנכס בצורה חלקה ובביטחון כשהוא נקי מכל זכויות צד ג'. חשוב שההסכם יערך ע"י עו"ד מקצועי המומחה בתחום המקרקעין ובעל ניסיון.

מיסים ואגרות:
מיסים ואגרות שונים כרוכים בעסקאות מקרקעין בישראל. הקונה אחראי בדרך כלל לתשלום מס הרכישה, והמוכר על תשלום מס השבח, אשר מחושב לפי שווי הנכס. המיסים לא חלים בכל עסקה במקרקעין: קיימים פטורים והקלות שונות מתשלום המס, אך לא תמיד ולא לכולם. יש לבדוק כל מקרה לגופו, להתייעץ בכל מקרה עם עוה"ד המתמחה בעסקאות מקרקעין המייצג אתכם בעסקה, על מנת לנצל את הפטורים וההקלות הרלוונטיים עבורכם וכן כדי לתכנן את התשלומים כך שאם חל המס ישולם הסכום הנמוך ביותר האפשרי וכן שיובטח תשלומו. שימו לב, ללא אישורי רשות מיסוי מקרקעין לא ניתן להעביר את הבעלות בנכס לשם הקונה.

מימון משכנתא:
אם אתם זקוקים למימון משכנתא לרכישת נכס בישראל, חשוב לבדוק ולהבין את האפשרויות הקיימות. בנקים ומוסדות פיננסיים בישראל מציעים הלוואות משכנתא בתנאים שונים. קחו בחשבון גורמים כמו שיעורי ריבית, יחס הלוואה לערך, תנאי החזר וקריטריונים לזכאות ועוד. התקשרות עם יועץ משכנתאות יכולה לעזור לכם בתהליך ולמצוא את אפשרויות המימון הטובות ביותר. חשוב מאוד לקבל מהבנקים למשכנתאות אישור עקרוני בכתב לסכום המשכנתא שאתם מבקשים לקחת עוד לפני חתימת החוזה.

סיום העסקה ורישום:
סיום עסקת מקרקעין בישראל מתבצע בדרך כלל בלשכת רישום המקרקעין. עורך דין מקרקעין מומחה יחתים את הצדדים על מסמכי העברת הבעלות עוד במעמד חתימת החוזה והמסמכים יישארו בנאמנות בידי עורך הדין של המוכר עד לתשלום מלוא התמורה עבור הדירה ובמעמד התשלום האחרון ומסירת החזקה בדירה לקונה, הם יימסרו לעורך הדין של הקונה לצורך העברת הבעלות.

רכישת דירה מחברת בניה:

בעסקאות רכישה מחברת בנייה רוכשים רבים סוברים שעוה"ד של הקבלן מייצג גם אותם כי הם משלמים לו שכר טרחה, ובוחרים שלא לקחת עו"ד מטעמם.

כמובן שזו טעות. עוה"ד של החברת בניה מייצגים את החברה. התשלום שתשלמו להם הוא אך ורק עבור רישום הזכויות בדירה על שמכם בטאבו בסוף התהליך ולא עבור ייצוג בחוזה. עוה"ד של הקבלן גם רושמים זאת במפורש כסעיף בחוזה.

החוזה (בד"כ חוברת עוות כרס) הוכן ע"י עוה"ד של החברת בניה – ועכשיו כבר ברור לכם את מי הם מייצגים ולטובת מי הוא מנוסח. 

חוזה הרכישה מהקבלן אינו "חקוק בסלע" והוא ניתן לשינויים. אתם עורכים עסקה במיליוני ש"ח, קחו עו"ד מקרקעין מטעמכם שינהל בשימכם את המו"מ מול עורכי הדין של הקבלן, ייצג את האינטרסים שלכם ויגן על זכויותיכם.

לסיכום, קנייה ומכירה של נדל"ן בישראל כרוכה בהקפדה על דרישות ונהלים משפטיים ספציפיים. ייצוג משפטי ע"י עורך דין מקרקעין, ביצוע הבדיקות הנכונות והבנת החוקים והתקנות הרלוונטיים החיוניים כדי להבטיח עסקה מוצלחת ותאמה לדרישות החוק.

עסקת נדל"ן היא מקום למקצוענים. 

קחו רק עו"ד מקרקעין מקצועי המתמחה בתחום הנדל"ן, בעל ניסיון והמלצות, שישמור על האינטרסים שלכם, ידריך וידבר אתכם בגובה העיניים, ויהיה זמין עבורכם לכל אורך התהליך, מתחילתו ועד לסיומו המוצלח כך שתוכלו לחתום על ההסכם ולבצע אותו בראש שקט ובביטחון מלא

Contact Us

דברו איתי

דילוג לתוכן