תפריט

זיכרון דברים: לחתום או לא לחתום?

זיכרון דברים:

 

אתם מחפשים כבר הרבה מאוד זמן דירה או מנסים כבר הרבה זמן למכור את הדירה שלכם.

מצאתם קונה או מוכר, אולי גם נפגשתם כבר מספר פעמים וניהלתם מו"מ ממושך על המחיר ומועד קבלת המפתח. 

סוף סוף הצלחתם להגיע להסכמות על המחיר ומועד מסירת המפתח ואתם בטוחים שזאת הדירה שאתם רוצים ואלו התנאים בהם אתם רוצים לרכוש או למכור את הדירה. השעה 9 בערב אתם כבר יושבים באווירה טובה והצד השני מציע לחתום על "זיכרון דברים". לפני שאתם כותבים ומחליטים עם לחתום או לא על המסמך רצוי שתדעו מספר דברים.

רבים טועים לחשוב שזיכרון דברים זה רק מסמך שמראה על רצינות או רק מסדר את ההסכמות באופן זמני כדי שהדברים יהיו "מסודרים" בכתב ושאח"כ אפשר "להתחרט".

שימו לב, המסמך הזה שאתם מכנים "זיכרון דברים" יכול להיות חוזה משפטי מחייב.

מצד אחד, אם יש בו מספיק פרטים בסיסיים הוא עלול להיות מסמך מחייב,  "חוזה" אבל חוזה גרוע. הרי אתם לא יכולים בישיבה בסלון מול קונה/מוכר ומן הסתם גם לא יודעים להעלות על דעתכם את כל מה שצריך להיות בחוזה ולנסחו כראוי. יתר על כן, חתימה על "זיכרון דברים" בד"כ מתבצעת עוד לפני שנערכו הבדיקות הנדרשות.

 

 

מצד שני, אם אין "בזיכרון דברים" מספיק פרטים בסיסיים, הוא לא יחשב כמסמך מחייב, ואז הוא למעשה מיותר ולא נותן לכם כלום.

בשני המקרים, אתם עלולים להיגרר לתביעות משפטיות ודיונים ארוכים של חודשים ולעיתים אף שנים, בשאלות כגון מה ידעתם או לא ידעתם על הדירה ועל הזכויות בעת עריכת זיכרון הדברים? מה ידע או לא ידע הצד השני? על מי האחריות? האם המסמך מחייב או לא מחייב ו/או במקרה שמחייב כיצד משלימים את הפרטים הרבים החסרים כדי שיהפוך לחוזה ראוי, מה נהוג או לא נהוג בנוגע להשלמת הפרטים הרבים שחסרים?

כך אתם עלולים להיגרר להליכים משפטיים מאוד מיותרים, ארוכים, בזבוז זמן ובזבוז כסף.

חתימה על זיכרון דברים גם מצמצמת את כושר המיקוח במו"מ על נוסח החוזה הסופי.

מהסיבות הנ"ל, בין היתר, לא מומלץ לחתום על זיכרון דברים למעט מקרים יוצאי דופן.

מומלץ לבקש פרטים של עוה"ד של הצד השני, ליצור קשר עם עורך-דין המתמחה בעסקאות נדל"ן לטיפולו מידי. עו"ד שידבר איתכם בגובה העיניים, ינחה אתכם כיצד פעול, יבצע את הבדיקות הנדרשות, ינהל בשמכם את המשא ומתן, ישמור על האינטרסים שלכם וינסח את החוזה.

** האמור לעיל מהווה תמצית ואינו מהווה בשום אופן ייעוץ משפטי וכל מקרה נדון לגופו ומומלץ להיעזר בשירותי עו"ד המתעסק בתחום

משרדינו מתחייב למתן שירותים משפטיים יוצאי דופן לכל לקוח ולקוח. עם ניסיוננו הרב, הידע העמוק והבלתי מעורער, אנו מעניקים מעטפת נרחבת של שירותים בסטנדרט הכי גבוה שיש.

Contact Us

דברו איתי

מאמרים נוספים שיוכלו לעניין אותך

היטל השבחה?

היטל השבחה? היטל השבחה: בגדול, היטל השבחה הוא מס המוטל על הבעלים של הקרקע ע"י הועדה המקומית לתכנון ובניה בגין השבחה הנגרמת...

זיכרון דברים: לחתום או לא לחתום?

זיכרון דברים: לחתום או לא לחתום? זיכרון דברים:   אתם מחפשים כבר הרבה מאוד זמן דירה או מנסים כבר הרבה זמן למכור את הדירה שלכם...

רוכשים דירה מקבלן – האם אתם באמת

רוכשים דירה מקבלן – האם אתם באמת זקוקים לעו"ד שייצג אתכם? רכישת דירה חדשה בעסקאות רכישה מקבלן רוכשים רבים סוברים בטעות כי...

חתימה על הסכם נדל"ן בראש שקט

חתימה על הסכם נדל"ן בראש שקט הסכם נדל"ן מכירה או רכישה של נדל"ן הן מהעסקאות המשמעותיות שנערכות בחייכם, מעורב בהן...

מהו מס שבח?

על קצה המזלג ו"בגדול", מס שבח הוא מס החל על הרווח שבין מחיר הרכישה לבין מחיר המכירה של הנכס. המס לא חל בכל עסקה במקרקעין: קיימים...
דילוג לתוכן